START / BEHANDLINGAR / AKUPUNKTUR-BEHANDLING

Akupunktur vid ofrivillig barnlöshet

Som ofrivilligt barnlös befinner man sig i en svår och jobbig situation och ofta kanske det känns som att man har försökt allt för att bli gravid.

Ett alternativ som troligen inte alla har hört talas om men som ofta ger goda resultat, både i samband med IVF och när man försöker bli gravid på naturlig väg, är fertilitets-akupunktur. Vid AM-Kliniken börjar vi med en första kostnadsfri konsultation om er situation.

Behandling med akupunktur efter ditt behov

Behandlingen med akupunktur mot ofrivillig barnlöshet är anpassad efter just dina eventuella obalanser, utifrån ett TKM-perspektiv, och efter dina behov.

Orsakerna till svårigheterna med att bli gravid kan vara många. Det första steget är en personlig konsultation där de frågor ställs som behöver ställas för att hitta eventuella obalanser. En metod som också hjälper till att upptäcka eventuella obalanser är att mäta den basala kroppstemperaturen. Läs mer om basal kroppstemperatur.

Efter att ha tagit reda på vad för slags obalanser som kan vara bidragande orsaker till dina svårigheter med att bli gravid kan sedan behandlingen börja. Akupunkturen kan även utföras utan att det finns några obalanser, exempelvis för att öka blodcirkulationen och sänka stressnivåer.

Hör gärna av dig för att veta mer

Som ofrivilligt barnlös kan man känna en stor oro och uppgivenhet och de behandlingar som finns att välja mellan kan tyckas vara många. Efter 10 år av behandlingar har jag sett vilka positiva effekter som just akupunktur har för att rätta till obalanser och för förmågan att bli gravid.

Kontakta mig gärna om du vill veta mer om hur behandlingen med akupunktur mot ofrivillig barnlöshet går till. Hör även gärna av dig för att boka en tid.

Läs också mer om orsakerna till ofrivillig barnlöshet.